Annonsering med Google Ads

Vi tror att anledningen till att du läser detta är för att vi lyckats bra med vår Google Ads-annonsering. Du har alltså redan sett prov på vilket kraftfullt verktyg Google Ads är. Genom samma upplägg kan vi slussa kunder som söker/klickar efter just era produkter/tjänster mot er hemsida/webshop/produktsida etc.

Vi kan inte tala oss nog varma om Google Ads förträfflighet. För att förstå hur bra det är, vad hemligheten är och varför merparten av alla framgångsrika företag satsar stenhårt på Google Ads, krävs ett mått av kunskap i ämnet. Kontakta oss genom formuläret nedan så berättar vi gärna mer. Naturligtvis helt kostnadsfritt. Gratis kunskap = Win-win för er!

Kortfattat kan man bryta ned Google Ads i följande punkter:

  • Alla människor (91%) som vill köpa era tjänster/produkter, börjar med Google. Dygnet runt, varje dag.
  • När alla dessa människor sedan klickar på sökresultat/annonser sker det i 90% av fallen på förstasidan. Helst klickar folk på annonserna högst upp. Finns ni ej på första sidan så missar ni oroväckande 100% av dessa presumtiva försäljningstillfällen. Då existerar ni inte bland uppsökande kunder.
  • För ett klick betalar ni exempelvis 2 kronor. Om ingen klickar, utan bara tittar, betalar du noll kronor!! Trots att folk faktiskt uppmärksammat ditt företag och sett din annons. Detta får man helt gratis.

I exemplet ovan betalar du 200 kronor för 100 besökande köpklara personer. Dessa är aktivt på jakt efter era produkter/tjänster. Hur hög träffprocent behöver ni för att räkna hem 200 kronor? Räknar ni hem det om 1/100 köper? Tillsammans med er mäter vi den faktiska kostnaden för annonsering kontra intäkten (er försäljningsmarginal). Snabbt ser vi om vi lyckats skapa en försäljning och marknadsföringsmaskin som jobbar dygnet runt 24/7 utan er assistans.

Några av våra referenser

Bilbolaget Norrbotten och Bilbolaget Nord ägs av Persson Invest, finns på 15 orter i Sverige och omsätter drygt 2 Miljarder. Bilbolaget anlitar Timelab som partner för digital marknadsföring (Google Ads) i hela landet och vi är superglada över förtroendet.

Lunet äger, driftar och bygger ut fibernätet i Luleå med målsättning att skapa en framtids- och driftsäker internetinfrastruktur med höga hastigheter för kommunens alla företag och invånare. Lunet väljer Timelab som partner för Google Ads.

Hjälpia – nationell online-försäljning av hjälpmedel som ger möjlighet till en enklare och roligare vardag. Hjälpia anlitar Timelab för den digitala marknadsföringen (Google Ads) vilket leder till ökad omsättning och full koll på avkastning på investeringen.

Se filmen i grundläggnade Google Ads-annonsering här:

Timelab är officiell Google Partner och våra analytiker är certifierade av Google, vilket innebär att vi har ett av Google verifierat expertkunnande i Google Ads. Man blir Google Partner efter att man uppnår en viss kvalitetsnivå, visat på en stadig tillväxt av kundkonton, ökat omsättning och visat goda resultat i samtliga av kundernas kampanjer. Partnerskapet delas ut när dessa kriterier uppfylls och det sker automatiskt. Det betyder hårdraget att de konsulter som är officiella partners har lyckats bra, och de som ej är partners ännu inte lyckats nog bra för att bli Google Partner. Det gör det enkelt för kunderna att välja rätt medspelare.

Google Ads